گسکت و نوار درزگیر PVC و EPDM

گسکت و نوار درزگیر PVC

گسکت یا نوار درزگیر pvc، محصولی برای قرار گرفتن بین دو قطعه طراحی شده که عملیات درزگیری را انجام می دهد. درزگیر لاستیک یا گسکت در صنایع متعددی برای جلوگیری از نشت ناخواسته مایعات و گازها در اجزای مختلف مانند پمپ ها، شیرها، اتصالات لوله و آب بند خلاء و یا جلوگیری از برخورد قطعات به یکدگیر استفاده می شود. با این حال تمام تمام گسکت ها به طور یکسان تولید نمی شوند.

جنس این محصول از PVC که مخفف پلی وینیل کلراید است و پلیمری است که از کلرزنی پلیمرهای هیدروکربنی برای تولید مونومر وینیل کلرید است ساخته می شود. سپس این پلیمر را می‌توان با افزودنی‌هایی مانند نرم‌کننده‌ها و رنگ‌ها مخلوط کرد تا به شکل‌های مختلف گسکت PVC سفت و انعطاف‌پذیر تبدیل شود.

درزگیر لاستیک pvc

برخی از محصولات ما

در زیر برخی از محصولات ما که قالب های آنها موجود است را مشاهده می کنید البته بدلیل تنوع زیاد تعدادی از آنها در این صفحه قرار داده شده است. انواع لاستیک، گسکت یا نوار درزگیر مناسب ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، لاستیک درب و پنجره آهنی، لاستیک درب و پنجره uPVC، لاستیک درب و پنجره آلومینیومی، لاستیک انواع درب چوبی، گسکت و لاستیک درزگیر نمای کرتین وال، نمای خشک و غیره…

لاستیک درزگیر SW
لاستیک درزگیر SW
گسکت کامپوزیت
گسکت درز کامپوزیت
گسکت 3 خط نگهدارنده پایه لامل
گسکت 3 خط نگهدارنده پایه لامل
گسکت درزگیر لامل 13میل
گسکت درزگیر لامل 13میل
نوار لاستیکی هندریل16 میل
لاستیک درزگیر SW
گسکت کله غازی پنجره نرمال
گسکت کله غازی پنجره نرمال
لاستیک پنجره لیفت
لاستیک پنجره لیفت
لاستیک تبری حباب دار
لاستیک تبری حباب دار
لاستیک تبری خط دار pvc
لاستیک تبری خط دار pvc
لاستیک تبری pvc
گسکت کله غازی پنجره نرمال
لاستیک درب چوبی
لاستیک درب چوبی
لاستیک درز انبساط کامپوزیت گسکت
لاستیک تبری حباب دار
لاستیک شیشه خور پایه 7میل
لاستیک تبری خط دار pvc
لاستیک گسکت mo60
گسکت کله غازی پنجره نرمال
لاستیک آلومینیوم کله غازی آکپا
لاستیک درب چوبی
گسکت لامل 8 ارتفاع 8 میل
لاستیک تبری حباب دار
نوار پنجره بیو 70
لاستیک تبری خط دار pvc
درزگیر اختصاصی گسکت
گسکت کله غازی پنجره نرمال
نوار گسکت pvc سرامیک خشک
لاستیک درب چوبی
نوار یو شیشه 20 پشت تا پشت 23
لاستیک تبری حباب دار
لاستیک پنجره آهنی

جنس گسکت درزگیر

مهندسان هنگام طراحی یا مشخص کردن اجزایی که با لاستیک یا پلاستیک ساخته می شوند، نه تنها باید الزامات عملکرد اساسی را در نظر بگیرند، بلکه باید نحوه عملکرد این مواد در محیط های مختلف در طول زمان را نیز در نظر بگیرند. البته، تشخیص اینکه کدام ماده لاستیکی یا پلاستیکی برای یک طراحی خاص بیشتر منطقی است، همیشه آسان نیست.

گرانول مورد استفاده در انواع لاستیک، گسکت و یا نوار درزگیر محصولات ما از مواداولیه با کیفیت با استفاده حداکثری از نرم کننده های لاستیکی NBR که موجب خواص مکانیکی عالی در آب و هوای مختلف است می باشد.

انواع مختلفی از مواد اولیه برای تولید لاستیک درزگیر یا گسکت استفاده می شود که در زیر نام برده و هریک را توضیح می دهیم:

  • گسکت ای پی دی ام EPDM
  • گسکت سیلیکون Silicone
  •  درزگیر نئوپرین Neoprene
  • لاستیک نیتریل Nitrile
  • گسکت ویتون Viton
  • لاستیک پی وی سی Flexible PVC
  •  نواردرزگیر منیگلاس ManniGlas
  •  گسکت فیبر فرکس FiberFrax
انواع مختلف گسکت درزگیر

گسکت ای پی دی ام EPDM

مونومر اتیلن پروپیلن دی ان به عنوان EPDM شناخته می شود، یک لاستیک مصنوعی بسیار همه کاره است. EPDM معمولاً برای درزگیری هایی که در محیط های بیرونی یافت می شوند استفاده می شود زیرا این ترکیب برای تحمل سایش و پیری ناشی از ازن، نور خورشید، آب و سایر عوامل طبیعی ساخته شده است. این مزایا با سبک وزن، تراکم پذیری و برش آسان EPDM ترکیب می شود تا آن را به یک ماده لاستیکی با قیمت بالا برای آب بندی درب و سایر کاربردهای خارجی تبدیل کند.

لاستیک پی وی سی Flexible PVC

لاستیک و نوار درزگیر از جنس pvc را می توان پر کاربردترین نوع لاستیک دانست. اگر به آب بندی اکسترود شده نیاز دارید، PVC یک گزینه عالی است. پی وی سی قوی، سبک و بادوام است و در برابر آب و هوا، روغن ها، گریس ها و مواد شیمیایی مقاومت می کند. یکی دیگر از مزایای پی وی سی این است که می توان آن را به قطعات دوامتر دوگانه اکسترود کرد، که آن را برای آب بندی درب خودرو و سایر قطعاتی که در جای خود می لغزند، مناسب می کند.

در اکثر درب و پنجره های آلومینیومی، یو پی وی سی و چوبی از این نوع لاستیک استفاده می شود.

 لاستیک نئوپرین Neoprene و نیتریل Nitrile

نئوپرن و نیتریل هر دو مواد بسیار مفیدی برای کاربردهای نفتی هستند. هر ماده برای کنترل روغن، ازن، اسیدها و سایر مواد دشوار ساخته شده است. با این حال، انتخاب بین نئوپرن و نیتریل از نظر قرار گرفتن در معرض روغن ها متفاوت است. نئوپرن برای مقابله با مواجهه متناوب با روغن و سوخت ساخته شده است، در حالی که نیتریل برای مهر و موم هایی که دائماً در معرض قرار می گیرند یا مکان هایی که روغن بسیار متمرکز است، بهترین است.

گسکت ویتون Viton

Viton در ابتدا برای صنعت هوافضا در سال 1957 ساخته شد و هنوز هم به عنوان الاستومر با کارایی بالا برای محیط های بسیار گرم و خورنده از آن استفاده می شود. این ماده ترکیبی از مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی با استحکام کششی بالا و مجموعه فشرده سازی کم است. این ترکیب‌ها انتخاب خوبی برای آب‌بندی برای محیط‌هایی با دمای تا 400 درجه فارنهایت یا برای استفاده متناوب تا 600 درجه است.

گسکت سیلیکون Silicone

سیلیکون یکی دیگر از لاستیک های مصنوعی است، اما این ترکیب خاص برای کاربردهای در دمای بالا تولید می شود. این ماده خاص به راحتی در محیط های سرد و گرم با محدوده دمایی -150 درجه تا 480 درجه فارنهایت کار می کند. سیلیکون همچنین دارای مجموعه فشرده سازی خوب و ویژگی های برگشتی است که آن را به انتخاب خوبی برای مهر و موم های برش، اکسترود یا قالب گیری تبدیل می کند.

 نواردرزگیر منیگلاس ManniGlas و فیبر فرکس FiberFrax

هنگامی که سیلیکون و سایر مواد برای کاربردهای دمای بالا کافی نیستند، ManniGlas و FiberFrax هر دو گزینه‌های تخصصی برای آب‌بند هستند. هر دو ماده از مواد فیبر فشرده ساخته شده اند و می توانند دمای بیش از 1000 درجه فارنهایت برای ManniGlas و 2450 درجه برای FiberFrax را با افزودنی های ویژه تحمل کنند.

برخی از مشتریان ما
نمایندگان پروفیل آکپا
نمایندگان پروفیل هافمن
لاستیک پنجره آهنی وین پوش
نمایندگان پروفیل وین تک
نمایندگان پروفیل دیوا
امتیاز ما
Subscribe
Notify of
guest
2 نظرات
نظرات قدیمی
نظرات جدید most voted
Inline Feedbacks
View all comments
عامری
عامری
7 months ago

سلام لاستیک درب ضد سرقت هم دارید؟

2
0
Would love your thoughts, please comment.x